Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Αγώνας για την απόκτηση των αρετών



Κάθε βράδυ ο όσιος Ησύχιος αισθανόταν πολύ κουρασμένος. Όταν τον ρώτησε ο ηγούμενος από πού προέρχεται η κούραση, αυτός απάντησε:

          -Έχω τόσες εργασίες κάθε μέρα! Έχω δύο γεράκια που πρέπει να τιθασσεύω, δύο λαγούς που πρέπει να τους γυμνάζω, ένα δράκοντα που πρέπει να τον φυλάω, ένα λιοντάρι, που μ’ αυτό πρέπει καθημερινά να μάχωμαι και έναν άρρωστο που πρέπει να περιποιούμαι.

          Ο ηγούμενος απόρησε. Τι σημαίνουν όλα αυτά;

          - Τα δύο γεράκια είναι τα μάτια  μου. Πρέπει να τα προφυλάγω για να μη δουν τίποτα που θα με βλάψουν. Οι δύο λαγοί είναι τα πόδια μου. Πρέπει να τα κρατώ για να μην πάρουν το δρόμο της αμαρτίας. Οι δύο αετοί είναι τα χέρια  μου. Πρέπει να εργάζωμαι μ’ αυτά για να ζω. Ο δράκων είναι η γλώσσα μου. Πρέπει να την δεσμεύω. Ο λέων είναι η καρδιά μου. Μ’ αυτήν πρέπει διαρκώς ν’ αγωνίζομαι. Και ο άρρωστος είναι το σώμα μου. Πρέπει να το φροντίζω και να το περιποιούμαι για να κατοικεί σ’ αυτό η ψυχή μου.



Γεροντικό

Δεν υπάρχουν σχόλια: