Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Απάντηση του ανώνυμου σχολιαστή του άρθρου του Μητρ.Πέτρας!

Μετά την σχετικά έντονη συζήτηση που προκλήθηκε από το κείμενο του Μητρ.Πέτρας και την απάντηση που δόθηκε από τον ανώνυμο σχολιαστή (δείτε ΕΔΩ), μας εστάλη σήμερα η ακόλουθη επιστολή, την οποία την δημοσιεύουμε αυτούσια
Ούτε μπορούσα να φανταστώ ότι ένα κείμενο, που έγραψα κυριολεκτικά στο πόδι και κάτω από τα συναισθήματα της σχετικά πρόσφατης ανάγνωσης του άρθρου του αγίου Πέτρας, θα τύγχανε τόσης δημοσιότητος, τόσης σημασίας από τόσους πολλούς, και θα κατάφερνε να διχάσει αν όχι την τοπική γενικά, τουλάχιστον την τοπική εκκλησιαστική κοινότητα και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό.
Θέλω όμως να διαβεβαιώσω κατηγορηματικότατα τον κάθε αναγνώστη πώς το κείμενο αυτό δεν ήταν παρά απάντηση μέσω e-mail σε κάτι που έστειλε κάποιος σε μένα και σε κάποιους άλλους
Είπα απλά τη γνώμη μου όπως τη σκεπτόμουνα εκείνη τη στιγμή χωρίς να επεξεργαστώ το κείμενο, σαν να μιλούσα προφορικά. Κι αυτό όσοι ξέρουν να «διαβάζουν» τη γλώσσα μπορούν πολύ εύκολα να το διακρίνουν.
Το λάθος μου όμως ήταν ότι έκανα «απάντηση προς όλους» και όχι μόνο προς εκείνον που μου έστειλε το κείμενο…
Δεν περίμενα και ούτε επεδίωκα κάποια δημοσιοποίηση αυτής της απάντησής μου γιατί αν πράγματι έτσι ήταν θα φρόντιζα να επεξεργαστώ «προς δημοσίευση» αυτό το κείμενο ώστε η γλώσσα του να είναι περισσότερο κόσμια και να μην προκαλεί αυτούς που τη διαβάζουν. Πολύ, δε, μάλιστα περισσότερο το συντάκτη του κειμένου που σχολίαζα (άγιος Πέτρας).
Συνέβη όμως να δεχθώ αρκετά επαινετικά (!) σχόλια γι’ αυτό που έστειλα και μολονότι προσωπικά δεν έδινα και ιδιαίτερη σημασία στο άρθρο αποκόμισα την εντύπωση πως γενικά «πείθει». Εξακολουθούσα όμως να έχω τις ενστάσεις μου για το αν θα μπορούσε να τύχει ευρύτερης δημοσίευσης.
Ένας από τους παραλήπτες του mail  αυτού ήταν και ο διαχειριστής του παρόντος blog ο οποίος μου ζήτησε την άδεια να το δημοσιεύσει. Επειδή συνέβαιναν και τα δύο που αναφέρω στην προηγούμενη παράγραφο διάλεξα τη μέση λύση να δημοσιευθεί μεν (αφού του άρεσε) χωρίς όνομα όμως γιατί προσωπικά δεν ανέχομαι να βάλλω την υπογραφή μου σε κείμενο που μπορεί να λέει σωστά πράγματα δεν τα λέει όμως με σωστό τρόπο.
Και εδώ θα συμφωνήσω με τον ανώνυμο που σχολιάζοντας έλεγε ότι σ’αυτά για τα οποία κατηγορώ τον άγιο Πέτρας υποπίπτω ο ίδιος. Δηλαδή και το γράψιμο είναι «αήθες» (ανοίκειο για επίσκοπο) και δεν τηρούνται οι κανόνες δεοντολογίας που θα έπρεπε για κείμενο που εκτίθεται στη δημοσιότητα. Η αλήθεια είναι ότι δεν συνέστησα στο διαχειριστή να το επεξεργαστεί τουλάχιστον φιλολογικά αλλά ούτε και του το απαγόρευσα κιόλας. Τελικά αποδείχθηκε μέγιστο λάθος που έδωσα τη συγκατάθεση… Έστω και αργά ζητώ συγγνώμη.
Αρκετά μίλησα για το ύφος, ας μιλήσω και για το περιεχόμενο.
Δυστυχώς όλα αυτά τα ελαττώματα του ύφους του κειμένου επηρέασαν από ό,τι μπορώ να δώ από τα σχόλια και την κατανόησή του.
Ο σκοπός του γράφοντος δεν ήταν να επιτεθεί εναντίον ενός επισκόπου ούτε πολύ περισσότερο να δημιουργήσει ένα ακόμα σχίσμα ή πόλεμο στην Εκκλησία. Κάθε άλλο. Ίσα ίσα που υπερασπιζόμενος το γ. Εφραίμ σε εκκλησιαστικούς κύκλους το κάνω για να διατηρηθεί η εκκλησιαστική ενότητα ενάντια στον πόλεμο που, μέσω του γέροντα της γίνεται, από τον κόσμο. Φυσικά δεν εννοώ ότι με μια σελίδα κείμενο ένας άγνωστος σαν εμένα θα μπορούσε να παίξει το ρόλο του «Άτλαντα της Εκκλησίας», αλλά απλώς θεώρησα καθήκον μου να προσθέσω κι εγώ το λιθαράκι μου προς την κατεύθυνση της δικαιοσύνης και της ειρήνης. Εδώ είναι το λάθος μου γιατί αυτό δεν επιτυγχάνεται με επιθετικό ύφος.
Θέλω να σημειώσω όμως ότι ούτε αυτό το λιθαράκι θα πρόσθετα αν ήξερα από πριν ότι ο γέροντας αφ’ ενός έχει τόσους πολλούς υποστηρικτές αφ’ ετέρου το κείμενο του αγίου Πέτρας έτυχε γενικά αποδοκιμασίας από εκκλησιαστικούς κύκλους (όσο μπορώ να αντιληφθώ). Ώστε η δική μου κίνηση (αν το ήξερα) θα ήταν εντελώς περιττή.
Τώρα αυτοί που έτρεξαν να ενημερώσουν τον άγιο Πέτρας ΚΑΙ για το δικό μου το κείμενο, (σαν να μην του έφταναν όλα τα άλλα) φέρουν απόλυτη την ευθύνη για την άσκοπη και άχρηστη ταραχή που (οπωσδήποτε) θα του προκάλεσε, το άσημο κείμενο ενός άσημου αγνώστου (έτσι κι αλλιώς αγνώστου είτε επωνύμου είτε ανωνύμου). Ταραχή που όσο μικρή και να ήταν επιβάρυνε το ήδη φορτισμένο κλίμα με αυτή την υπόθεση.
Δράττομαι εδώ της ευκαιρίας να ξανατονίσω πως τον άγιο Πέτρας ούτε τον γνώριζα ούτε αυτόν προσωπικά, ούτε το έργο του αλλά ούτε (για να το πω με μια υπερβολή)  κοίταξα στο χάρτη που βρίσκεται η μητρόπολή του. Γι’ αυτό και ήταν μακρυά από τις προθέσεις μου να τον κρίνω. Ποιος άλλωστε είμαι εγώ που θα κρίνω έναν επίσκοπο; Τα όσα έγραψα αφορούσαν το συγκεκριμένο κείμενο που εκδόθηκε και τίποτα και κανέναν άλλον.
Στην ουσία του το κείμενο που έγραψα δεν έχει τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από ένα αντίστοιχο που εξέδωσε η Ρομφαία για το ίδιο θέμα. Η διαφορά (εκτός από το ύφος που ήδη ανέφερα) είναι απλώς ότι προσωπικά επιχειρώ (και δεν το κάνω στην ολότητά του) να αναιρέσω ένα ένα τα επιχειρήματα του αγίου Πέτρας ενώ το κείμενο της Ρομφαίας τα αγνοεί. Αν αυτό της Ρομφαίας είχε προλάβει να εκδοθεί και να το δω λίγο νωρίτερα δεν θα είχα γράψει τίποτα.
Γι’ αυτή την παρανόηση, που οφείλεται ασφαλώς στις δικές μου εκφραστικές αδυναμίες, σας ζητώ άγιε Πέτρας ταπεινά και υιικά συγγνώμη. Δεν έχω τίποτε μαζί σας. Ούτε είμαι τόσο φανατισμένος (όσο δείχνει το κείμενο) με το γ. Εφραίμ ώστε να σας θεωρώ «αντίπαλο». Ελπίζω αυτοί που σας ενημέρωσαν για το πρώτο κείμενό μου να σας ενημερώσουν και για τη συγγνώμη μου τώρα. Βεβαιωθείτε πως δεν ήταν στις προθέσεις μου ούτε να σας θίξω ούτε να δημιουργήσω σάλο με το όνομά σας.
Το τελευταίο που θέλω να σημειώσω είναι ότι ο τίτλος της ανάρτησης δεν είναι δικός μου. Μέσα στο κείμενο προσωπικά δε μιλώ για μικροψυχία και ούτε μου αρέσει να κρίνω τι είναι αυτό που οδηγεί κάποιον να λέει ό,τι λέει.
Θα διατηρήσω για άλλη μια φορά την ανωνυμία μου παρ’ ότι έδωσα όποιες εξηγήσεις μπορούσα να δώσω. Δεν επιθυμώ να γίνω δημόσιο πρόσωπο, και δεν επιθυμώ να δημιουργήσω νέο σάλο (πλέον) με την αποκάλυψη σε όσους δεν το ξέρουν του ονόματός μου.

Ο γνωστός άγνωστος συγγραφέας του επίμαχου άρθρου.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να κατέβεις για πολιτικός!!!

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετική απάντηση του ανωνύμου συγγραφέα που δείχνει το ήθος του και την εντιμότητά του.Τώρα αν δεν θέλει να γίνει δημόσιο πρόσωπο εδώ κρατώ ορισμένας επιφυλάξεις!

Ανώνυμος είπε...

Του όρμησαν άγρια και υβριστικά αρκετοί ανώνυμοι και καλά κάνετε και τον αφήνετε να απαντήσει.

Ανώνυμος είπε...

γιατί ζητάς τώρα συγνώμη. μου την έσπασες. εγώ διάβαζα τα σχόλια και έβλεπα την χαμηλή ποιότητα των αναγνωστών. μου θύμισε το μπλοκ του παναγιωτάκη που κάθε χαζός γράφει την βλακεία του.

Ανώνυμος είπε...

Όταν έδινες την συγκατάθεσή σου για δημόσιο ανάγνωσμα να σκεφτόσουν όλα αυτά που γράφεις τώρα. Αν και τα θεωρώ χωρίς να σε γνωρίζω φθηνές δικαιολογίες για αυτούς που σε ξέρουν. Ότι και να γράψεις τώρα ο αυθορμητισμός του πρώτου σου άρθρου ή mail δείχνει τον χαρακτήρα σου. Συνέχισε τις επιθέσεις για να έχεις πολιτική εξέλιξη.

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετική απάντηση... μη φοβάσαι όμως... δεν θα σε κάνει νταντά ο Δεσπότης

Ανώνυμος είπε...

καταρχήν ο Παναγιωτάκης δεν είναι Παναγιωτάκης είνα Παναγιώτης και έχει ένα εξαίρετο blog που το παρακολουθούν οι χιλιάδες λαου της Ευρωπης.
Καλή χρονια!

Αληθεύοντες εν αγάπη είπε...

Τέτοια αλλαγή πλεύσεως δεν την περίμενα. Είπα να μην έχεις οξύτητα όχι να γίνεις και «δηλωσίας».

Ανώνυμος είπε...

Και η δέυτερη πλάνη χείρων της πρώτης

Ανώνυμος είπε...

άλλους έσωσεν, εαυτόν ου δύναται σώσαι...