Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

TO MIKΡΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ

Π.Μ. ΣΩΤΗΡΧΟΥ   
                               
            ΧΩΡΙΣ να το θέλω άκουσα αυτή την  ιστορία στο σιδηροδρομικό σταθμό των Αθηνών, ενώ επρόκειτο να ταξιδεύσω με το τραίνο. Τη διηγιόταν κάποιος γκριζομάλλης στη συντροφιά του, που καθόταν στο διπλανό τραπεζάκι. Θέμα της συζητήσεως τους ήταν το διαζύγιο. Άλλοι υποστήριζαν ότι είναι ανάγκη ο χωρισμός, όταν η οικογένεια δεν προχωρεί ομαλά στο δρόμο της, αλλά σκαμπανεβάζει σαν βάρκα σε τρικυμία. Άλλοι έλεγαν ότι το διαζύγιο είναι η χειρότερη λύση και αν ακόμα η οικογένεια κλυδωνίζεται, γιατί ανοίγει πληγές, που δεν γιατρεύονται εύκολα.
- Εγώ βρήκα τη λύση, είπε με αυταρέσκεια ο γκριζομάλλης.
- Ποια λύση τι λύση, τον ρώτησαν.
- Τη λύση του μικρού διαζυγίου και χωρίς δικηγόρους, απάντησε.
- Υπάρχει μικρό και μεγάλο διαζύγιο;
- Και βέβαια υπάρξει και είναι και πολύ απλό. Παράδειγμα. Μόλις μια διαφωνία με τη γυναίκα μου παίρνει κακό δρόμο και φαίνεται καυγάς στον ορίζοντα, τότε παίρνω μόνος μου διαζύγιο για μισή… μέρα., πρόσθεσε γελώντας. Πηγαίνω έξω, βλέπω τους φίλους μου, κάνω διάφορες δουλειές και το μεσημέρι ή το βράδυ επιστρέφω. Πάντοτε κουβαλώ στην επιστροφή μου κανένα πακέτο με γλυκά ή με φρούτα ή παίρνω λίγα λουλούδια, που αρέσουν στη σύζυγο μου, και εκείνη με δέχεται με χαμόγελα, σαν να έχει ξεχάσει τη διαφωνία.
- Μα αυτό δεν είναι διαζύγιο, ο είπαν οι άλλοι. Είναι φυγομαχία. Σαν να εγκαταλείπεις τη μάχη και το βάζεις στα πόδια.
- Κάνετε μεγάλο λάθος, αγαπητοί μου. Είναι η ιδανική μορφή διαζυγίου.
- Το θέμα το έχω μελετήσει σε όλους, διότι έχω παιδιά, είμαι πολύτεκνος και δεν θέλω να διαλύσω ην οικογένεια  μου. Έτσι μπορείς κάθε φορά σε μια διαφαινόμενη σύγκρουση να παίρνεις ένα μικρό διαζύγιο, λ. χ. μισής ή μιας ήμερος, όπως προτιμώ εγώ.
- Αυτό που λες μοιάζει με εξωπραγματική προσέγγιση τη πραγματικότητας.
-Πως το λες αυτό; Έχεις δοκιμάσει ή το λες έτσι πρόχειρα, με τη λογική σου;
-Όχι βέβαια με τη φαντασία.
- Μιλώ με την κοινή λογική.
-Αυτό είναι το λάθος. Η κοινή λογική δεν επαρκεί για τέτοια θέματα. Εγώ έχω πολλές εμπειρίες, γιατί εφαρμόζω αυτό το σύστημα του μικρού διαζυγίου και σε βεβαιώ, ότι είναι πολύ ρεαλιστικό και σίγουρο, για να αποφύγεις μεγάλο διαζύγιο, που είναι μέγα λάθος, σωστό έγκλημα. Γιατί «ο ουν ο Θεός συνέζευξεν, άνθρωπος μη χωριζέτω», λέγει ο Χριστός (Μτθ. 19,6).
-Και αν η γυναίκα σου σε απατήσει, τότε τι γίνεται; Τον ρώτησαν.
-Αυτή είναι η μόνη εξαίρεση, όπως μας τη δίδαξε ο Χριστός. Ωστόσο και σε αυτή ην περίπτωση ο χωρισμός δεν είναι υποχρεωτικός, αν υπάρξει μετάνοια με ταπείνωση του αθώου όπως ερμηνεύουν οι Άγιοι Πατέρες.
-Αυτό είναι το δικό μου συμπέρασμα : αυτός που παίρνει μεγάλο διαζύγιο είναι ο φταίχτης. Δοκίμασε τη δική μου μέθοδο, με το μικρό διαζύγιο, και δεν θα διαλύσετε την οικογένεια σας,
- Έτσι που το λες, παρατήρησε ένας απ’ την παρέα του, μπορούμε να το εφαρμόζουμε και σε κάθε άλλη περίπτωση. Να αποφεύγουμε τη σύγκρουση, έστω και αν φαίνεται ότι αδικιόμαστε. Πρέπει να αφήνουμε πάντοτε ένα παραθυράκι συμφιλιώσεως με τους αντιπάλους μας.
Αλλά την ίδια στιγμή έφτασε και το τραίνο και η φαινόμενη παράξενη ιστορία του γκριζομάλλη σταμάτησε εδώ, ενώ η ιδέα για τι «μικρό διαζύγιο» άρχισε να βουίζει σαν μέλισσα μέσα στη σκέψη εκείνων που την άκουσαν.
  Διήγημα
 π.Γ.Στ.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολυ ωραιο κειμενο.Εξαιρετικο και ενδιαφερον.Ας ελπισουμε να μην το χρειαστουμε!

pylaros είπε...

Μια απίστευτη ιστοριούλα.

Ποτέ κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει το μέλλον του, οι όρκοι αγάπης της νιότης γίνονται άχερα και πιάνουν φωτιά, καίγονται από τις στάχτες τους φυτρώνει ο αλληλοσεβασμός, μόνο να υπάρχει αντοχή χαρακτήρος να δίνεις κάτι από τον εαυτόν σου, κάτι που στα νιάτα σου φαινόταν απαράδεκτον.

Χαιρετῶ

Γαβριήλ

Ι. Ν. Αγ.Βαρβάρας-Οσ. Σάββα είπε...

Το λάθος μας πολλές φορές είναι ότι μέσα στον γάμο θέλουμε τον ή την σύντροφο να έρθει στα δικά μας μέτρα και να τον/την αλλάξουμε.
Μακάρι με τέτοια μικροτεχνάσματα να μπορούμε να ξεπερνάμε τις αναπόφευκτες κρίσεις που θα έλθουν στον γάμο.

Χαιρετισμούς στους αγαπητους μας συμπατριώτες της Νέας Υόρκης

Ανώνυμος είπε...

Η γυναίκα πρέπει να υποτάσσεται στον άνδρα. Τα άλλα όλα τα ακούω βερεσε.

Γ.