Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

«Απειλείται» η Θεία Κοινωνία απο τη νόσο των χοίρων ;

του Αντώνη Τριανταφύλλου

«Θύμα» της νόσου των χοίρων η Θεία Κοινωνία; Το ερώτημα αυτό πλανάται έντονα στους εκκλησιαστικούς, αλλά και τους επιστημονικούς κύκλους, απασχολώντας ιεράρχες αλλά και γιατρούς, ενόψει του χειμώνα και της αναμενόμενης έξαρσης της νόσου. «Ο ιός που μεταδίδεται ιδιαίτερα εύκολα με τα σταγονίδια του αέρα και της σιέλου, είναι ανθεκτικός σε όξινο περιβάλλον, όπως αυτό της Θείας Κοινωνίας» δηλώνουν γιατροί. Επομένως, υπάρχουν – έστω και απειροελάχιστες πιθανότητες – να μεταδοθεί.

Είναι αυτό ικανό να προκαλέσει «πόλεμο» μεταξύ επιστημόνων και Θεολόγων, ανάλογο με αυτό της δεκαετίας του ’80, όταν υπήρχε διάσταση απόψεων για τη μεταδοτικότητα του ιού του AIDS μέσω της Θείας Κοινωνίας; Μέχρι τελικά να αποδειχθεί επιστημονικά ότι ο ιός HIV τελικά δεν μεταδίδεται από τη Θεία Κοινωνία.

Γιατροί και μέλη της επιστημονικής κοινότητας δηλώνουν ότι υπάρχει πιθανότητα, τουλάχιστον μικρή, να μεταδοθεί ο ιός της γρίπης των χοίρων από τη Θεία Κοινωνία. «Δεν υπάρχουν κλινικές μελέτες και επομένως δεν μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα ότι ο ιός της νόσου των χοίρων μεταδίδεται μέσω της Θείας Κοινωνίας» δήλωσε στο Amen.gr ο ιατρός Παθολόγος Αναστάσιος Σπαντιδέας. Δεν απέκλεισε όμως το ενδεχόμενο. «Ο ιός είναι ιδιαίτερα ανθεκτικός ακόμα και σε όξινο περιβάλλον. Μπορεί να μεταδοθεί μέσω των σταγονιδίων της αναπνοής, της σιέλου, ενώ μπορεί να επιζήσει για ώρες σε ένα περιβάλλον όπως η Θεία Κοινωνία» υποστήριξε.

Εκτός όμως από την ορθολογική – επιστημονική άποψη, υπάρχει και η Θεολογική. Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος έχουν τοποθετηθεί για το θέμα αυτό. Ενδεικτική είναι η δήλωση του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθίμου ο οποίος την Πέμπτη υποστήριξε «Δεν δεχόμαστε, σε καμία περίπτωση, ότι μπορεί να μεταδοθούν τα μικρόβια της νέας γρίπης, μέσω της θείας κοινωνίας». Όπως είπε, τα κοχλυάρια με τα οποία μεταλαμβάνουν οι πιστοί είναι ασημένια και για το λόγο αυτό δεν υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι σε χώρες του νοτίου ημισφαιρίου, όπως την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, οι τοπικές Ρωμαιοκαθολικές Εκκλησιαστικές Αρχές, με βάση και τις οδηγίες των αρμόδιων υγειονομικών υπηρεσιών, προχώρησαν στην απαγόρευση της Θείας Μετάληψης στους πιστούς στην προσπάθειά τους να περιορίσουν τη μετάδοση της νόσου μεταξύ των μελών του εκκλησιάσματος. Στην Ελλάδα οι αρμόδιες αρχές του υπουργείου Υγείας ακολουθούν το μοντέλο της Αυστραλίας για την καταπολέμηση της νόσου. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Υγείας, μέχρι στιγμής δεν είναι απαραίτητο να δρομολογηθούν ανάλογα μέτρα για τη χώρα μας.

amen.gr


5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εδώ και τόσους αιώνες το μυστήριο της Θ.Κοινωνίας πραγματοποιείται συνεχώς και αδιαλείπτως και έχουν περάσει κατά καιρούς απίστευτες επιδημίες, χολέρες, πανούκλα, γρίπη, φυματίωση και ό,τι φανταστεί ο καθείς. Έχετε ακούσει ποτέ κάποιον να κόλλησε ιό από την Θ.Κοινωνία ; ΠΟΤΕ.
Αυτά είναι στημένα δημοσιεύματα για να σκανδαλίσουν τον κόσμο και άλλο ένα ΄βέλος στην φαρέτρα των εχθρών της Ορθόδοξης πίστης.

Ανώνυμος είπε...

Κανένας αληθινά πιστός δεν πρέπει να φοβατε την μεταδοση του ιου απο την θεια κοινωνια.............απαντηση στην μη μεταδοση του ιου δεν ειναι ουτε τα ασημενια κουταλακια..... ουτε το αντιοξινο περιβαλλον ???...ουτε τιποτα αλλο!!!!!!!!!!!
Ας γίνει πια κατανοητό οτι με την Θεία Κοινωνία δεν μπορουμε να λαβουμε τιποτα άλλο πέραν απο το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας.....την Θεία Χάρι και την Ευλογία Του..........

Ανώνυμος είπε...

Ας γίνει πια κατανοητό οτί πέραν του Σώματος και Αίματος του Κυρίου μας με την θεία Χάρι και την Ευλογία του τίποτα άλλο δεν μπορει να μεταδοθεί με την Θεία Κοινωνία.............

Ανώνυμος είπε...

Οι καημένοι οι Αυστραλοί και Νεοζηλανδοί -με εξαίρεση τους Ορθοδόξους- καλά κάνουν και φυλάγονται, δεδομένου ότι, αιρετικοί όντες, δεν έχουν Μυστήρια αλλά απλές τελετές. Πίνουν, δηλαδή, σκέτο κρασάκι, υπόκεινται, επομένως, «εις την φύσεως τάξιν», η οποία μόνο με τα Μυστήρια της Ορθοδοξίας, Χάριτι Θεού πάντοτε, νικάται.
Αλλά ίσως θα έπρεπε να πει ξεκάθαρα ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, κάνοντας Ομολογία Πίστεως, ότι η Θεία Κοινωνία, σε συγκεκριμένη στιγμή στη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ, διά της καθόδου του Αγίου Πνεύματος, σε Σώμα και Αίμα Χριστού, το οποίο, φυσικά, ως ανήκον στον Τέλειο Κτίστη, δεν μπορεί να υπαχθεί στην κτίση, εν προκειμένω να επηρεαστεί από μικρόβια, και ως τέτοιο εισέρχεται στα σώματα όσων κοινωνούν.
Και, για να προλάβω κάποιους, ο Θεός παρεμβαίνει και «νικάται φύσεως τάξις» στα Μυστήρια των Ορθοδόξων όχι επειδή είμαστε αναμάρτητοι ή έστω καλύτεροι άνθρωποι από τους υπόλοιπους. Αλλά επειδή δεν έχουμε αλλοιώσει, τουλάχιστον όχι ακόμη σε μεγάλη έκταση, όσα οι Άγιοι Πατέρες παρέδωσαν στην οικουμένη.
Γι’ αυτό και το Άγιο Φως στον Πανάγιο Τάφο, ανήμερα της Αναστάσεως του Κυρίου.
Γι’ αυτό και η Φωτεινή Νεφέλη στο Όρος Θαβώρ, ανήμερα της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.
Γι’ αυτό και το πισωγύρισμα των υδάτων του Ποταμού Ιορδάνη την ώρα της κατάδυσης του Τιμίου Σταυρού, ανήμερα των Θεοφανίων.
Όσοι έχετε την καλή ανησυχία, επισκεφθείτε τις παραπάνω περιοχές και ίσως εκπλαγείτε...

Pavlos είπε...

Εαν δεν πιστεύσεις ότι αυτό που λαμβάνεις δεν είναι πλέον άρτος και οίνος τότε οι σκέψεις αυτές ευσταθούν. Αν δεν μπορέις να πιστεύσεις ότι τα δίκα μας μάτια 'βλεπουν' το Σώμα και Αίμα του Κυρίου σαν αρτο και οίνο τότε κατανοώ το φόβο σου. Αν όμως αποδεκτείς αυτήν την πραγματικότητα (είτε εμεις την βλέπουμε είτε όχι) τότε ούτε γρίπη των χοίρων ούτε 'γρίπη απίστων' σε επηρεάζει. Πάντα δυνατά τω πιστεύοντι.
Ο Άγιος Νικόλας ο Πλανας είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα. Πήγαινε να κοινωνήσει σε νοσοκομεία συνεχώς. Ένα τέτοιο περιστατικό αναφέρεται στο εξαίρετο βιβλίο 'Θαύματα και αποκαλύψεις κατά την Θεία Κοινωνία'. Ο Άγιος πήγε να κοινωνήσεί ένα αρκετα άρρωστο ο οποίος του ήρθε ξαφνικά αναγούλα και έφτυσε την Θεία Κοινωνία. Ο Άγιος, ταπεινότατα και εντελώς φυσικά, σκύβει και ρουφάει την φτιμένη θεία Κονωνία. Οι γιατροί του φώναζαν θα πεθάνεις και τα σχετικά. Αλλά βλέπετε μόνο με τόση πίστη γίνεσει άγιος και όχι με την ασθενική δικιά μου πίστη.
Κάποιες φορες αναρωτιέμαι, όλη αυτή η επιστημονίκή ανάπτυξη μήπως μα έχει μειώσει την πίστη στο υπερ-ανθρώπινο;