Σάββατο 28 Μαρτίου 2009

Κυριακή Δ’ Νηστειών Μάρκος κεφ.9, στχ. 17 -31

Το «προφίλ» του διαβόλου


Ο Ιησούς Χριστός με τρία ονόματα χαρακτηρίζει τον διάβολο - βασανιστή του ανθρώπου- της σημερινής περικοπής : «πνεμα λαλον καί κωφόν».

Το πρώτο αναφέρεται στη φύση του, ενώ τα άλλα δυο στον τρόπο με τον οποίο βασάνιζε «παιδιόθεν»το συγκεκριμένο θύμα. Άπειρα είναι τα ονόματα, οι μορφές, οι τρόποι και οι μεθοδίες του διαβόλου.

Απλώς θα επισημάνουμε κάποια στοιχεία απαραίτητα για την επείγουσα ενημέρωσή μας με αφορμή τη σημερινή περικοπή. Για να αντιληφθεί κανείς τον κίνδυνο και να τον αντιμετωπίσει με τα όπλα της προσευχής και της νηστείας απαιτείται μαζί με την άσκηση και η γνώση του «αντικειμένου». Και τα δυο λείπουν απ’ όλους σχεδόν τους ανθρώπους της εποχής μας. Έτσι δεν μπορούμε να αντιληφθούμε την υποχθόνια ύπαρξή του και καταντούμε ευάλωτοι στις επιθέσεις του εναντίον μας.

Συγχρόνως περιφρονούμε τις πράξεις και τον λόγο της Γραφής και της Εκκλησίας. Για να πεισθούμε δεν φτάνει μόνο η γνώση μερικών από τα εγκλήματα του σατανισμού στη χώρα μας, δείγματα της τραγικής άγνοιας και των δραστών και των θυμάτων.

Είναι απαραίτητο να υπολογίζουμε πάντοτε την ύπαρξη του σατανά και τα καταχθόνια σχέδιά του, ιδιαίτερα στις διενέξεις μας, όπου εύκολα μπορεί να διεισδύσει. Σκοπός του είναι πάντοτε η καταστροφή του ανθρώπου, γιατί ο διάβολος «νθρωποκτόνος ν π’ ρχς» και τις τριβές μεταξύ μας μάς μεταβάλλει σε όργανά του, όπως φαίνεται από τα λόγια του Απ.Παύλου ότι « μισν τόν δελφόν ατο νθρωποκτόνος στί». Ο διάβολος είναι πνεύμα και συνεπώς αόρατος στον άνθρωπο. Ορατές είναι μόνο οι ενέργειές του, ενώ πολλές μέθοδοί του είναι πολύ γνωστές στους πατέρες και τους ασκητές της Εκκλησίας. Η Εκκλησία γνωρίζει όχι μόνο την φύση αλλά και τα έργα του. Η δε πίστη στην αγάπη και την δύναμη του Ιησού Χριστού μας δίνει και την δύναμη για να τον πολεμήσουμε. «Πάντα δυνατά τ πιστεύοντι» βεβαιώνει ο Θεός και «νδύσασθαι την πανοπλίαν το Θεο προς το δύνασθαι μς στναι προς τάς μεθοδίας το διαβόλου».

Η γνώση όμως αυτή έχει αποδειχθεί ανεπαρκής ή και άχρηστη όταν δεν συνοδεύεται και από ανάλογη άσκηση , συνεχή και μόνιμη, όπως την ορίζει η Εκκλησία, ιδιαίτερα την περίοδο που διανύουμε. Το περιεχόμενο της άσκησης είναι νηστεία και προσευχή. Σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου ότι «τοτο τό γένος ν οδενί δύναται ξελθεν μη ν προσευχ καί νηστεί».

Σήμερα, Δ’ Κυριακή Νηστειών, συγχρόνως εορτάζουμε και την μνήμη του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος, ενός γίγαντα της προσευχής και της νηστείας. Ο Μέγας αυτός νηπτικός πατέρας με το υπέροχο έργο του «Κλίμακα» χαράζει τον γοητευτικό και βαθύ δρόμο προς την τελείωση μέσω της άσκησης και τη οικογένειας των αρετών. Με αυτό το μέσο και σε κατάλληλο χρόνο η Εκκλησία έρχεται να ενισχύσει την αγωνιστική μας πορεία και συμπόρευση στη λατρεία και την νηστεία ώστε να μας αποκαλυφθεί το νόημα των παθών του Κυρίου και να αξιωθούμε και την Ανάστασή του. Κυρίως όμως να αντιληφθούμε τη σχέση με το δικό μας κοινό θάνατο και την κοινή Ανάσταση που θα σημάνουν την ένδοξη και ανέσπερη ημέρα της βασιλείας του. Αμήν.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπλογκ αχταρμας....ολα μαζι...στην ιδια σελιδα....

Ανώνυμος είπε...

Αυτό αγαπητέ σημαίνει οτι η εκκλησία ενδιαφέρεται και μεριμνά για όλα και για όλους.
Αχταρμάς είναι το κεφάλι σου..
Συγχωρεσεμε αδελφέ!

Spy είπε...

Χαίρομαι που το Blog της ενορίας μου ασχολείται και με θέματα οικολογίας. Το φυσικό περιβάλλον μας αφορά όλους... Χριστιανούς και μη... Το χρωστάμε στις γενιές που έρχονται.
Η Αγ. Βαρβάρα Πατρών είναι μια ζωντανή ενορία και το εκφράζει με πολλoύς τρόπους.
π.Γερασιμάγγελε και π. Κωνσταντίνε καλή συνέχεια...
Σπύρος