Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009

Οἱ Ἅγιοι Ἀκύλας καὶ Πρίσκιλλα οἱ Ἀπόστολοι καὶ Μάρτυρες

Μ Η Ν Υ Μ Α
ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
κ.κ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ
ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΑΚΥΛΑ ΚΑΙ ΠΡΙΣΚΙΛΛΑΣ ,
13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006


Σήμερα γιορτή τοῦ ἱεροῦ ζεύγους τῶν ἀποστόλων Ἀκύλα καί Πρίσκιλλας πού ἔχει καθιερωθεῖ νἆναι οἱ προστάτες τῶν νέων ζευγαριῶν καί τῶν νέων μας πού ἑτοιμάζονται γιά γάμο, ἀπευθύνω μέ πολλή χαρά καί πατρική ἀγάπη τίς καλλίτερες εὐχές μου.
Ἡ Ἐκκλησία ὡς φιλόστοργη μάνα, ἀγαπητά μου παιδιά, νά ξέρετε εἶναι πάντα δίπλα σας, σᾶς ἀγαπᾶ καί σᾶς συμπαραστέκεται. Δέν σᾶς κοροϊδεύει μέ τά τόσα πού κυκλοφοροῦν ψεύτικα, ὑποκριτικά καί ἀπατηλά ὑποκατάστατα. Σᾶς προσφέρει ἀληθινά πρότυπα σάν τούς σημερινούς ἁγίους αὐτούς πού τούς ἕνωνε ἡ πραγματική ἀγάπη καί ἡ τῆς σωφροσύνης ἀρετή.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ



http://www.ecclesia.gr

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

δηλ. δεν κατάλαβα, επειδή οι καθολικοί έχουν γιορτή για τους ερωτευμένους, πρέπει και μεις ως ορθόδοξοι να έχουμε την δική μας ;
Δεν γιορτάζουν κάθε μέρα τα χριστιανικά ζευγάρια την αγάπη και τον έρωτα ; Χρειαζόταν ειδική μέρα ;
Ας σταματήσει πια αυτή εκκοσμίκευση!!!

Ανώνυμος είπε...

Είναι πάγια τακτική της Εκκλησίας να προσλαμβάνει τα εκάστοτε πιστεύω του λαού και να τα μετασκευάζει επί το πνευματικότερον. Έτσι έγιναν και τα Χριστούγεννα: Στη θέση του θεού ήλιου και πλείστες άλλες εορτές (και πρακτικές) της Χριστιανωσύνης. Αυτό δεν αποτελεί εκκοσμίκευση για την Εκκλησία. Αντίθετα δείχνει ότι η Εκκλησία συναντιλαμβάνεται τα κατά εποχή ερωτήματα και αγωνίες του λαού και δίνει το αντίστοιχο αντίδοτο ή απάντηση. Θα πρέπει μάλλον να χαιρόμαστε για αυτό παρά να γκρινιάζουμε. Η δε προβολή του ζεύγους Ακύλα και Πρισκίλλης σηματοδοτεί το προς τα που θα πρέπει να τείνει τις καθημερινές σχέσεις του το κάθε χριστιανικό ζευγάρι και όχι απλώς μια εορτή πανηγυρικού και φολκλορικού χαρακτήρα. Αυτή είναι η έννοια της εορτής κατά την Εκκλησία. Εορτή αγίου μίμησις αγίου. Και η μίμηση φυσικά γίνεται κάθε ημέρα. Απλώς επετειακά τη θυμόμαστε για να μην ατονίσει η μίμηση και η μνήμη. Η Εκκλησία κάθε μέρα βιώνει τη Σταύρωση την Ανάσταση και την ενανθρώπηση αλλά μόνο μια φορά (περίπου) τις εορτάζει.

Ανώνυμος είπε...

Όσο για το κατά πόσο η εορτή του "αγίου" (ή αγίου)
Βαλεντίνου αποτελεί γιορτή της παπικής εκκλησίας ή όχι έχει γράψει το blog estiakanea.blogspot.com ένα ενδιαφέρον άρθρο που αξίζει να διαβαστεί (εμπεριέχεται στους συνδέσμους του παρόντος ιστολογίου)